• 1400/12/23 - 09:29
  • - تعداد بازدید: 258
  • - تعداد بازدیدکننده: 248
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کسب رتبه دو کشوری در ارزشیابی واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های آموزشی در دانشگاههای هم تیپ در کشور

کسب رتبه دو کشوری در ارزشیابی واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های آموزشی در دانشگاههای هم تیپ در کشور توسط واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا

بر اساس آخرین پایش واحدهای توسعه تحقیقات بالینی کشور بیمارستان آموزشی حضرت ولی عصر(عج) فسا حائز رتبه دو در دانشگاههای هم تیپ  را بدست آورد. قبل از راه اندازی معاونت پژوهشی بیمارستان، رتبه پژوهش بالینی دانشگاه در سال 1398 شانزدهم و در سال 1397 نهم کشوری در دانشگاه های هم رده بوده است.

دکتر یاسر منصوری سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: محورهای اصلی این پایش بر اساس ظرفیت سازی که شامل مشاوران و پژوهشیاران واحد، ساختار فیزیکی واحد، وب سایت اختصاصی  و برگزاری کارگاه ها و جذب اعتبارات بوده و دیگر محور اصلی بر اساس دستاورد های پژوهشی شامل انتشار مقالات، بانک داده های پژوهشی، فعالیت و اقدامات نوآورانه و ثبت اختراعات می باشد.

دکتر منصوری کسب این رتبه را که با همکاری اساتید و کارشناسان پرتلاش مرکز بدست آمد به آنان تبریک گفت و از همه اساتید و بویژه اساتید بالینی دعوت به عمل آورد تا با استفاده از توان این مرکز و بخصوص بانک داده های موجود  به انجام طرح های تحقیقاتی  و مطالعات پژوهشی بپردازند.

 دکتر محسن گوهری نیا رئیس مرکز واحد توسعه تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت که این مرکز در سال 1393 با همت جمعی از اساتید، کارشناسان و دانشجویان فعال در زمینه امور پژوهشی تأسیس گردید.این واحد در سال 1398 به عنوان زیرمجموعه معاونت پژوهشی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) در چارت سازمانی این واحد تعریف گردید و تجهیزات مورد نیاز جهت انجام مشاوره های پژوهشی و برگزاری جلسات تیم های تحقیقاتی خریداری گردید و مساحت فضای فیزیکی واحد به دو برابر افزایش یافت.

دکتر گوهری نیا افزود واحد توسعه تحقیقات بالینی با هدف تأمین زیرساخت های مورد نیاز پژوهشگران بانک های داده های پژوهشی در زمینه  ثبت بیماری نارسایی قلبی، ثبت بیماری سکته قلبی، سامانه اطلاعات بیمارستانی (HIS) و سامانه بایگانی و تبادل تصاویر پزشکی (PACS)را فراهم نموده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 5886
کلمات کلیدی
مجتبی کرمی منش
خبرنگار

مجتبی کرمی منش

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: